Muse.gr - Global Music

mus-e-journal

mus-e-journal - Online Journal

The online mus-e-journal  presents research papers of musical disciplines and arts such as musicology/ethnomusicology, theory, technology, education, in addition to composition and performance.  
"mus-e-journal" was founded in January 2008 as a non-profit online magazine in order to promote the musical arts and sciences and is published semiannually by the Muse Institute in English and Greek.   Submissions are welcome for evaluation at: mus-e-journal@muse.gr

Editorial Board

Editorial Board

The Editorial Board is comprised of internationally recognized musicologists, theorists, composers and performers, most of whom hold doctoral degrees, teach in leading universities, or direct music ensembles and institutes in Europe and the US.

Honorary Advisory Board

Honorary Advisory Board

Dinos Constantinides, PhD: Professor, School of Music, Louisiana State University

Frederick Hemke, DMA: Professor, School of Music, Northwestern University

Dimitris Themelis, PhD: Emeritus professor, Department of Music, Aristotelian University

Stephen L. Syverud, PhD: Professor, School of Music, Northwestern University

Mike Vaughan, PhD: Professor, Director of the School of Humanities, Keele University 
Αθανάσιος Ζέρβας: Debussy και τζαζ αντανακλάσεις Print E-mail
There are no translations available.

 

Φθογγικοί σχηματισμοί και αυτοσχεδιαστικοί μετασχηματισμοί

Η μουσική σκέψη και πρακτική του Claude Debussy τοποθετούν το σύνολο του έργο του στη μουσική πρωτοπορία, τόσο στην έντεχνη μουσική δημιουργία του Δυτικού πολιτισμού όσο και σε μουσικές τάσεις και πρακτικές που αναπτύσσονται εκτός ‘συμφωνικού περιβάλλοντος,’ όπως για παράδειγμα στη τζαζ μουσική σκηνή. Ο κορυφαίος συνθέτης παρατήρησε τα ποιοτικά στοιχεία του συγκεκριμένου μουσικού ιδιώματος τα οποία στη συνέχεια αξιοποίησε περίτεχνα σε έργα του.  Τα μουσικά ερεθίσματα-στοιχεία από εξωδυτικούς πολιτισμούς αλλά και της πρώιμης τζαζ -τα οποία ο Debussy προσωποποίησε και εμπλούτισε τα έργα του-, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον κορυφαίων αυτοσχεδιαστών και συνθετών της bebop, hard-bop και cool τζαζ, οι οποίοι ακολούθως έθεσαν τις βάσεις για τη δημιουργία θεωρητικού υπόβαθρου που αντανακλά σύνθετους χειρισμούς στο αρμονικό, αυτοσχεδιαστικό και ενορχηστρωτικό πλαίσιο, προσθέτοντας ουσιαστικά στη συνθετότητα της τζαζ μουσικής εν γένει. Στην παρούσα ανακοίνωση θα αναλυθούν αυτοσχεδιασμοί κορυφαίων μουσικών της τζαζ που βασίζονται σε δάνεια συνηχητικά και μελωδικά στοιχεία από τη ‘μουσική γλώσσα’ του Debussy και θα σχολιαστεί ο ηχητικός τους μετασχηματισμός.

Διαβάστε όλο το άρθρο σε PDF