Muse.gr - Global Music

mus-e-journal

mus-e-journal - Online Journal

The online mus-e-journal  presents research papers of musical disciplines and arts such as musicology/ethnomusicology, theory, technology, education, in addition to composition and performance.  
"mus-e-journal" was founded in January 2008 as a non-profit online magazine in order to promote the musical arts and sciences and is published semiannually by the Muse Institute in English and Greek.   Submissions are welcome for evaluation at: mus-e-journal@muse.gr

Editorial Board

Editorial Board

The Editorial Board is comprised of internationally recognized musicologists, theorists, composers and performers, most of whom hold doctoral degrees, teach in leading universities, or direct music ensembles and institutes in Europe and the US.

Honorary Advisory Board

Honorary Advisory Board

Dinos Constantinides, PhD: Professor, School of Music, Louisiana State University

Frederick Hemke, DMA: Professor, School of Music, Northwestern University

Dimitris Themelis, PhD: Emeritus professor, Department of Music, Aristotelian University

Stephen L. Syverud, PhD: Professor, School of Music, Northwestern University

Mike Vaughan, PhD: Professor, Director of the School of Humanities, Keele University 
Πέτρος Βούβαρης: Ζητήματα Ταυτότητας και Μεθοδολογίας στο βιβλίο Αρμονίας του ELLIOTT CARTER Print E-mail
There are no translations available.

Περίληψη

 

Το βιβλίο του Elliott Carter με τίτλο Βιβλίο αρμονίας φαίνεται να αφήνει ανεπικύρωτες τις

προσδοκίες που εγείρει ο ίδιος ο τίτλος του, καθώς δύσκολα θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει

κανείς ως βιβλίο, πόσο μάλλον ως βιβλίο αρμονίας με τη στενή έννοια του όρου. Πρόκειται

ουσιαστικά για το φθογγικό υλικό που καταλογογράφησε ο ίδιος ο συνθέτης κατά τη διάρκεια

μιας περιόδου περίπου είκοσι ετών και που χρησιμοποίησε στη συντριπτική πλειονότητα των

συνθέσεών του από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 έως τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Ο

ιδιαίτερος χαρακτήρας του βιβλίου εγείρει αναπόφευκτα ερωτήματα αναφορικά με τον

ενδεδειγμένο τρόπο χρήσης του και, ως εκ τούτου, με την ίδια την ταυτότητά του. Σκοπός της

παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει συνοπτικά τόσο την οργάνωση του βιβλίου, όσο και τον

τρόπο κατά τον οποίο αυτό χρησιμοποιήθηκε από τον ίδιο τον Carter σύμφωνα με σχετικές

πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές. Κατά δεύτερο λόγο, σκοπεύει στην απεμπλοκή του

βιβλίου από τα συμφραζόμενα των modi operandi του ίδιου του συνθέτη και στη συνακόλουθη

διερεύνηση των δυνατοτήτων χρήσης του στο ευρύτερο πλαίσιο της μουσικοαναλυτικής

πράξης.

Διαβάστε όλο το άρθρο σε PDF