Muse.gr - Global Music

mus-e-journal

mus-e-journal - Online Journal

The online mus-e-journal  presents research papers of musical disciplines and arts such as musicology/ethnomusicology, theory, technology, education, in addition to composition and performance.  
"mus-e-journal" was founded in January 2008 as a non-profit online magazine in order to promote the musical arts and sciences and is published semiannually by the Muse Institute in English and Greek.   Submissions are welcome for evaluation at: mus-e-journal@muse.gr

Editorial Board

Editorial Board

The Editorial Board is comprised of internationally recognized musicologists, theorists, composers and performers, most of whom hold doctoral degrees, teach in leading universities, or direct music ensembles and institutes in Europe and the US.

Honorary Advisory Board

Honorary Advisory Board

Dinos Constantinides, PhD: Professor, School of Music, Louisiana State University

Frederick Hemke, DMA: Professor, School of Music, Northwestern University

Dimitris Themelis, PhD: Emeritus professor, Department of Music, Aristotelian University

Stephen L. Syverud, PhD: Professor, School of Music, Northwestern University

Mike Vaughan, PhD: Professor, Director of the School of Humanities, Keele University 
Πέτρος Βούβαρης: (Επι)κριτικές και (Παρ)ερμηνευτικές Μουσικές Εκδόσεις: Μιά Ιστορική Ανασκόπηση Print E-mail
There are no translations available.

(Επι)κριτικές και (Παρ)ερμηνευτικές Μουσικές Εκδόσεις:

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

Πέτρος Βούβαρης

 

Περίληψη

Μολονότι η διάκριση των μουσικών εκδόσεων σε «κριτικές» και «ερμηνευτικές» φαίνεται να είναι σήμερα καθολικά αποδεκτή από τον ευρύτερο μουσικό και μουσικολογικό χώρο, ο ακριβής ορισμός των δύο αυτών τύπων μουσικών εκδόσεων αποδεικνύεται προβληματικός, καθώς τα μεταξύ τους όρια εμφανίζονται δυσδιάκριτα και ασαφή. Η δυσκολία προσδιορισμού των παραμέτρων που ορίζουν τα εν λόγω είδη εκδόσεων έγκειται κατά βάση στο γεγονός ότι αναδύθηκαν όχι ως αυτόνομες αλλά ως αμοιβαία εξαρτημένες έννοιες εντός ενός συγκεκριμένου ιστορικού και αισθητικού πλαισίου, ενός πλαισίου που έθεσε τις προϋποθέσεις για τον εξ επαγωγής αυτο-προσδιορισμό του εννοιολογικού τους περιεχομένου.

Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι η διερεύνηση του ιστορικού και αισθητικού αυτού πλαισίου. Η διερεύνηση αυτή ξεκινάει με μία συνοπτική επισκόπηση της σταδιακής αλλαγής της οντολογικής θεώρησης της μουσικής που σημειώθηκε στις αρχές του 19ου αιώνα και του αντίκτυπου της αλλαγής αυτής στο χώρο των μουσικών εκδόσεων. Ακολούθως εξετάζεται το ιστορικό προηγούμενο που δημιούργησε η ίδρυση της Bach-Gesellschaft για την ανάδειξη της αξίας των κριτικών εκδόσεων και η συνακόλουθη «διορθωτική» κίνηση του χώρου των ερμηνευτικών εκδόσεων με την παραγωγή ενός εξαιρετικά διαδεδομένου μέχρι σήμερα τύπου εμπορικών εκδόσεων γνωστού ως Urtext. Τέλος, μία συνοπτική διερεύνηση της συμβολής του αρτιγέννητου μουσικολογικού κλάδου στον τομέα των μουσικών εκδόσεων προηγείται μίας σύντομης παρουσίασης των τάσεων που εμφανίζονται στο χώρο των εκδόσεων από το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου μέχρι σήμερα.

 

Διαβάστε όλο το άρθρο σε PDF