Ένταλμα σύλληψης για το Σαμ Άλμπατρος επειδή βιντεοσκόπησε την ομοφοβική επίθεση που υπέστη
Από την Ειρήνη Νικολακάκη
Γενικώς θέλουμε να πιστεύουμε ότι, εν έτει 2026, κάποια πράγματα είναι δεδομένα. Όμως η ιστορία έχει αποδείξει -και δυστυχώς συνεχίζει να αποδεικνύει- ακριβώς το αντίθετο, ειδικά όταν μιλάμε για τα (υποτιθέμενα θεμελιώδη) δικαιώματα της queer κοινότητας.
Άκρως απογοητευτική ήταν η είδηση ότι η ΣΤΑΣΥ αναιτιολόγητα απέρριψε το αίτημα του Athens Pride για διαφήμιση της φετινής του αφίσας στο αθηναϊκό μετρό. Δεν θα σχολιάσουμε καν την απάντηση της εταιρείας για έλλειψη επαρκή διαφημιστικού χώρου. Σε μια εποχή όπου τα περιστατικά ρητορικής μίσους και οι διακρίσεις φαίνεται να αυξάνονται, αντί να περιορίζονται, είναι αποκαρδιωτικό που ούτε οι πιο απλές ενδείξεις στήριξης της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας δεν είναι πια αναμενόμενες. Και όταν ούτε ο νόμος δεν είναι με το μέρος σου, σε ποιον πρέπει να στραφείς για να βρεις το δίκιο σου;
Αυτά μας έκανε να αναρωτιόμαστε η χθεσινή ανάρτηση του queer συγγραφέα Σαμ Άλμπατρος («Ελαττωματικό Αγόρι», «Μπαμπά, θέλω να ντρέπεσαι για μένα») στους λογαριασμούς του στα social media, στην οποία δηλώνει πως εκδόθηκε ένταλμα σύλληψής του στην Ελλάδα, επειδή βιντεοσκόπησε και κατήγγειλε ομοφοβική επίθεση που υπέστη.
«Ολοκληρώθηκε η προανάκριση και αποφασίστηκε ότι, επειδή ανέβασα βίντεο που με δέρνουν, διέπραξα κακούργημα. Ότι δήθεν υποκίνησα σε βία εναντίον αυτού που με δέρνει και παρότρυνα κι άλλους ανθρώπους να τραβάνε βίντεο όταν απειλείται η ζωή τους και ότι αυτό είναι κακούργημα», εξηγεί το Σαμ Άλμπατρος.
View this post on Instagram
Το ένταλμα σύλληψης προέκυψε επειδή το Άλμπατρος δεν εμφανίστηκε στην προανάκριση, για την οποία ούτε το ίδιο ούτε ο δικηγόρος του ενημερώθηκαν ότι θα διεξαχθεί. «Θυροκολλήθηκε ένα γράμμα σε ένα ακατοίκητο σπίτι στη Θεσσαλονίκη στις 19 Μαΐου και περίμεναν να παρουσιαστώ στις 22 Μαΐου» αναφέρει. Παντελώς αδικαιολόγητη η έλλειψη ενημέρωσης από τις αρμόδιες αρχές, ειδικά αφού γνώριζαν πώς το Άλμπατρος είναι δηλωμένος κάτοικος εξωτερικού και ζει στο Λονδίνο.
Τώρα, το Σαμ αναγκάζεται να επιστρέψει στην Ελλάδα για να συλληφθεί στο αεροδρόμιο και να μείνει υπό κράτηση για τρεις μέρες -αν όχι περισσότερες- μέχρι να οδηγηθεί στην ανακρίτρια, ενώ υπάρχει η πιθανότητα να του απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα και, ως αποτέλεσμα, να χάσει τη δουλειά του.
Πηγή: Exodos.com.gr